БМП-2
- Головна >
- Університет >
- Структурні підрозділи університету >
- Інші підрозділи >
- Музей >
- Зовнішні експонати >
- БМП-2
БМП-2
виробник ПАТ “Курганмашзавод”
вага (т) 14,7
озброєння:
- 30 мм автоматична гармата 2А42
дальність ефективної стрільби(м) до 4000 - 1 × 7,62 мм кулемети ПКТ
максимальна швидкість (км/год) по шосе 65 на плаву 7
запас ходу (км) по шосе 550-600
екіпаж (чол.) 3
десант (чол.) 7
БМП-2 — радянська гусенична бойова машина піхоти, призначена для транспортування особового складу до переднього краю, підвищення його мобільності, озброєності та захищеності на полі бою в умовах застосування зброї масового ураження, у тому числі і ядерної, спільних дій з танками під час бою.
Плаваюча гусенична бойова машина піхоти БМП-2 розроблена Конструкторським бюро ВАТ «Курганмашзавод» і є її подальшим розвитком. Необхідність її створення була обумовлена недостатніми вогневими можливостями БМП-1 з ураження живої сили противника, легких броньованих машин типу американського БТР М113 і оборонних споруд, а також відбиття атак літаків і вертольотів. Гармата 2А28 не забезпечувала ефективної боротьби з танками та іншими броньованими машинами через недостатню точність і малу дальність стрільби.
Вперше машина була представлена широкому загалу на військовому параді в 1982 р. Прийнята на озброєння в 1982 р. Серійне виробництво не ведеться.
Конструктивно БМП-2 має класичне компонування. У її передній частині розташоване моторно-трансмісійне відділення, ліворуч від нього — відділення керування. Центральну частину машини займає двомісне бойове відділення (башта) з основним озброєнням і робочими місцями командира та оператора-навідника, задню — десантне відділення для 6 стрільців з виходом через кормові двері. У десантному відділенні передбачені амбразури для стрільби з особистої зброї.
Для забезпечення необхідної маневреності БМП-2 оснащена шестициліндровим дизельним двигуном УТД-20 (потужність 300 к.с., питома потужність — 21,8 к.с. / т). Двигун об'єднаний в єдиний силовий блок з механічною трансмісією. Підвіска торсіонна з гідравлічними амортизаторами. Ходова частина забезпечує машині високу середню швидкість при русі пересіченою місцевістю і маневреність на полі бою. Рух по воді здійснюється за рахунок руху гусениць і не вимагає попередньої підготовки. При запасі палива у 462 л і максимальній швидкості руху по шосе (на плаву) 65 (7) км / год запас ходу машини досягає 600 км. БМП-2 здатна долати водні перешкоди уплав, рів шириною 2,5 м, підйом в 32 град. і рухатися з креном у 18 град.
БМП-2 оснащена комплексом озброєння у складі стабілізованої у двох площинах 30-мм гармати 2А42 з двухленточним живленням і спареним з нею 7,62-мм кулеметом ПКТ (ПКТМ). На даху вежі розташований комплекс ПТУР “Конкурс”. Вогонь по противнику можуть вести й стрілки безпосередньо з машини через амбразури.
Гармата забезпечує обстріл наземних і повітряних цілей у вертикальному секторі до +75 град. вкругову. Для ведення вогню використовуються пасивно-активний прилад навідника-оператора (1К13-2) та активно-пасивний приціл (БПК-1-42) для наведення ПТКР, а також командирський 1ПЗ-3. Управління ПТКР 9М113М “Конкурс” з дальністю ураження до 4 км напівавтоматичне по дротах.
Боєкомплект гармати 500 шт., ПТУР-4, 7,62-мм – 2000 патронів.
Модифікації
БМП-2М — модифікація БМП-2 з бойовим модулем «Бережок».
М-80А є істотно видозміненим БМП-2. Тут інший бронекорпус, машина має компактніші габаритні розміри та зменшену бойову масу — 13850 кг, порівняно з 14700 кг у БМП-2.
На словенському БМП M80A встановлено 20-мм гармату марки Hispano-Suiza, HS 804. Вона має ефективну дальність 1500 м та боєкомплект 400 снарядів. На М-80А встановлено двигун Daimler-Benz потужністю 315 к.с., що випускався за ліцензією підприємством FAMOS з 1980 року.
Українська відрізняється від базової бойової машини бойовим модулем “Стилет” з 30-мм гарматою 2А42 та двома установками ПТРК “Бар’єр-212”. Також модуль оснащений кулеметом калібру 7.62 та системою управління вогнем “Синтез”.
Бойова машина отримала німецький двигун Deutz 2013 L6 V4 та може розвивати швидкість до 70 км/год землею, або 7.5 км/год на плаву.
Маса БМП дорівнює 15.5 тоннам. Екіпаж складається з трьох осіб та ще восьми десантників.
Конструктори ЖБТЗ збільшили висоту десантного відсіку, що значно покращило умови перебування солдат всередині бойової машини. Було додано нові оглядові віконця для водія та встановлено протиуламковий захист гусениці.