Повідом про корупцію
Кібершахрайство
Основне меню
Національний університет оборони України

БТР-50 ПК

Бронетранспортер БТР-50ПК

Виробник м. Волгоград
Рік прийняття на озброєння 1955
Бойова вага (т) 14,2
Екіпаж (чол) 2+20
Максимальна потужність двигуна (к.с) 240
Максимальна швидкість по шосе/на плаву (км/год) 45/10
Запас ходу (км) 260
Озброєння:
  • кулемет (мм) 7,62

Бронетранспортер БТР-50ПК призначений для транспортування по суші й на плаву особового складу (десанту) мотострілецьких підрозділів чи військових вантажів в умовах можливого вогневого впливу противника. БТР-50ПК — бойова броньована гусенична машина легкого типу. Бронетранспортер забезпечує перевезення і переправу двадцяти десантників у повному бойовому спорядженні або 2000 кг вантажів, розміри яких не перевищують 1,5x1,4x1,3 м.

Екіпаж бронетранспортера складається із двох чоловік: командира і механіка-водія.

Згідно із тактико-технічним завданням, розробленим ДБТУ, передбачалося створення двох бойових машин — плаваючого легкого танка і бронетранспортера на його базі з максимально можливим ступенем уніфікації.

Проектування бронетранспортера «об'єкта 750» велося ВНДІ-100 в Ленінграді паралельно з танком ПТ-76 (об'єкт 740), але з невеликим відставанням. Це було пов'язано з тим, що ряд конструктивних рішень, як водометні рушії,— повинні були пройти перевірку на ПТ-76. Успішні випробування танка вселили в конструкторів впевненість, що бронетранспортер вийде не менш вдалим.

При створенні машини особливі труднощі викликала розробка навантажувального пристрою, необхідного для перевезення на бронетранспортері важкого озброєння аж до дивізійних гармат і автомобіля ГАЗ-69. Воно було запропоновано у двох варіантах: лебідка з приводом від основного двигуна машини для навантаження по відкидним апарелям чи кранова установка з електроприводом. Останній варіант відкинули через його надмірну конструктивної та експлуатаційної складності.

Перший дослідний зразок бронетранспортера був виготовлений у квітні 1950 року, а в липні відбулися його заводські випробування, в тому числі і пробігом на 1500 км.

Тим часом на ЧКЗ з урахуванням результатів заводських випробувань виготовили ще два примірники об'єкта 750 і в серпні 1950 року пред'явили їх на державні випробування. Вони проводилися з 4 по 29 вересня в районі р. Бровари Київської області за програмою, затвердженою 1-м заступником військового міністра Маршалом Радянського Союзу Соколовським В.Д. і міністром транспортного машинобудування Є.І. Максарєвим. Комісія, що проводила їх, порахувала, що бронетранспортер випробувань на гарантійний кілометраж не витримав. Тому, згідно з постановою Ради Міністрів СРСР від 31 грудня 1950 року, Мінтрансмаш, ЧКЗ і ВНДІ-100 були зобов'язані виготовити до 1 травня 1951 року два бронетранспортери з усунутими недоліками і пред'явити їх державній комісії.

З 1954 року було розпочато випуск бронетранспортера. Всього було виготовлено 6500 екземплярів.