БТР-60
- Головна >
- Університет >
- Структурні підрозділи університету >
- Інші підрозділи >
- Музей >
- Зовнішні експонати >
- БТР-60
БТР-60ПБ 1966
виробник Горьківський автомобільний завод
бойова вага (т) 10,2
обслуга (чол.) 2+8
максимальна потужність двигуна (к.с) 2х 90
максимальна швидкість (км/год) 80
озброєння:
- 14,5 мм кулемет КПВТ
- 7,62 мм кулемет ПКБ
БТР-60 став першим у серії радянських колісних чотиривісних бронетранспортерів, розвиток і виробництво якої продовжується до цих пір. БТР-60 вироблявся серійно, неодноразово модернізуючись, з 1960 по 1976 рік на Горьківському автомобільному заводі, потім на Курганському заводі колісних тягачів (КЗКТ) до 1987 року; всього було випущено, за різними даними, від 10 000 до 25 000 машин. Також вироблявся за ліцензією в Румунії, під позначенням TAB-71.
Був основним бронетранспортером радянських мотострілецьких частин в 1960-і роки, в 1970-ті — 1980-ті був здебільшого витіснений БТР-70 і БТР-80. Застосовувався радянськими військами у ряді збройних конфліктів, серед інших у Афганській війні. Постачався як СРСР, так і Румунією в десятки інших країн, застосовувався в безлічі регіональних конфліктів і, незважаючи на поступову заміну більш сучасною технікою, на 2007 рік усе ще перебуває на озброєнні приблизно 47 країн.
Всі машини сімейства БТР-60 — повністю амфібійні, по воді рухаються з допомогою ВД, розташованого в задній частині корпусу, зі швидкістю 10 км/год, і мають однакове компонування: командир і механік-водій — попереду, десантне відділення — в центрі, і два бензинових двигуни — в кормі.
БТР-60МК — модернізована версія, виробництва ТОВ «КОРТ».
Хорунжий — варіант глибокої модернізації розробки НВО «Практика». Він має більш просторе десантне відділення, підвищений балістичний захист, протимінний захист (забезпечується багатошаровою підлогою і спеціальними протиударними сидіннями), кондиціонер, сучасний дизельний двигун (замість двох бензинових, як в оригінального БТР-60), сучасні прилади спостереження і можливість встановити RCWS.