Повідом про корупцію
Кібершахрайство
Основне меню
Національний університет оборони України

БТР-70

БТР -70 1976

рік прийняття на озброєння 1976
виробник Горьківський автомобільний завод
бойова вага (т) 11,5
обслуга (чол.) 2+8
максимальна потужність двигуна (к.с) 2х120
максимальна швидкість (км/год) 80
озброєння:
  • 14,5 мм кулемет КПВТ
  • 7,62 мм кулемет ПКТ
запас ходу (км) 400-600

Бронетранспортер БТР-70 — бойова колісна плаваюча машина, що призначена для транспортування особового складу мотострілецьких підрозділів сухопутних військ. Чотиривісна, з незалежною підвіскою, восьмиколісна (з усіма ведучими колесами), має високі динамічні характеристики та плавність ходу, кругове бронювання та кулеметне озброєння (кулемет КПВТ калібру 14,5 мм, та кулемет ПКТ калібру 7,62 мм).

З метою покращення характеристик БТР-60ПС на його основі було розроблено новий бронетранспортер — БТР-70, прийнятий на озброєння радянської армії в 1971 році.

З 1976 року було розгорнуто серійне виробництво. Спочатку машина випускалася на Горьковському автомобільному заводі. З 1981 року виробництво було перенесене на Арзамаський завод автомобільних запчастин. Перша машина була випущена 23 лютого 1981 року.

БТР-70 являє собою бойову колісну плаваючу броньовану машину. Призначений для транспортування особового складу механізованих підрозділів і їх вогневої підтримки.

Корпус бронетранспортера закритий, з гладким днищем, водонепроникний, герметизований, зроблений зі стальних броньованих листів, призначений для розміщення екіпажу і десанту, захисту їх від вогню стрілецької зброї, а також від безпосередньої дії світлового випромінення, радіоактивних та отруйних речовин. Корпус складається з лобової частини, бортів, кормової частини, даху і днища. Лобові деталі мають товщину броні 8—10 мм. Башта бронетраспортера зварена з броньованих листів, з товщиною в передній частині — 6 мм, має форму зрізаного конуса. Призначена для кругового прицільного вогню по наземних цілях з встановлених в ній спарених кулеметів КПВТ і ПКТ. Корпус є несучою конструкцією, на яку встановлені всі агрегати і механізми машини, в ньому розміщені три відділення.В кормі корпусу разташоване відділення силової установки, в якій встановлені два двигуни, зчеплення і коробка передач, які змонтовані на одній рамі. Від решти частин корпусу силове відділення відокремлене перегородкою, в якій є люки для доступу до двигунів. Також в силовому відділенні розміщуються паливні баки, які ізольовані від решти елементів відділення.

В кормі корпусу разташоване відділення силової установки, в якій встановлені два двигуни, зчеплення і коробка передач, які змонтовані на одній рамі. Від решти частин корпусу силове відділення відокремлене перегородкою, в якій є люки для доступу до двигунів. Також в силовому відділенні розміщуються паливні баки, які ізольовані від решти елементів відділення.

В середній частині корпусу знаходиться бойове відділення, в якому розміщена баштова установка, укладки з боєкомплектом, прилади спостереження та інше обладнання. Крім того, в бойовому відділенні встановлені два здвоєних тримісних и два одномісних сидіння для розміщення десанту.

В передній частині корпусу знаходиться відділення управління, в якому розміщені органи управління машиною, прилади спостереження, лебідка, радіостанція і робочі місця механіка-водія і командира БТР.

Як основне озброєння використовується 14,5-мм кулемет КПВТ, найбільша прицільна дальність стрільби — 2 км. Возимий боєкомплект складає 500 патронів.

Додатково в баштовій установці встановлено спарений з КПВТ 7,62-мм кулемет ПКТ. Дальність стрільби якого складає до 1,5 км. Возимий боєкомплект — 2000 патронів.

В склад приладів спостереження командира входять три прилади ТНПО-115 і один ТПКУ-2Б, для спостереження в нічних умовах — прилад ТКН-1С, на щитку якого встановлений освітлювач ОУ-3ГА-2М. У механіка-водія встановлено три ТНПО-115, один ТПН-Б, для спостереження в нічних умовах — прилад ТВНО-2Б. В баштовій установці знаходиться приціл ПП-61АМ та прилад спостереження ТНПТ-1. В десанту є сім лючків в корпусі для спостереження, а також два прилади спостереження ТНП-Б.

Для забезпечення зовнішнього зв'язку використовується радіостанція Р-123М, яка розміщена праворуч від місця командира. Для внутрішніх переговорів використовується переговорний пристрій на трьох абонентів Р-124.

Як силова установка використовуються два бензинових двигуни ЗМЗ-4905. Сумарна потужність яких складає 240 к.с.

Трансмісія має однодискове, фрикційне, демпферне зчеплення. Коробка передач — механічна, має чотири передніх і одну задню передачу. На третій и четвертій передачах є синхронізатори.

Ходова частина колісна, має 8 коліс розміром 9—18» с роз'ємними ободами. Шини коліс пневматичні модифікації К-58, розміром 13,00—18", з можливістю регулювання тиску в залежності від дорожних умов.

Підвіска машини незалежна важільно-торсіонна, в складі якої 8 торсіонів, 16 важелів підвіски, а також 12 гідравлічних амортизаторів подвійної дії.

  • БТР-70ДІ (БТР-7) — українська модернізація БТР-70, вироблена ДП «Миколаївський бронетанковий завод». На машині встановлені: комплекс активного захисту «Заслін», телевізійний, комбінований денний і нічний приціл з лазерним далекоміром і система панорамного огляду «Панорама», автоматична система пожежогасіння, кондиціонер, два дизельних двигуна FPT «Iveco» Тектор (Євро-3), механічна шестиступінчаста коробка передач. Посилено протимінний захист, 3А і 3В по класифікації НАТО. Модернізовано бойове відділення, встановлені 30-мм автоматичний гранатомет АГС-17, ПТРК «Бар'єр» (4 ПТКР). Може встановлюватися 30-мм автоматична гармата ЗТМ-2 і оснащуватися безпілотним літальним апаратом, здатним проводити розвідку в радіусі близько 20 км.
  • БТР-70М — українська модифікація БТР-70. Модернізація проводилася Харківським конструкторським бюро машинобудування ім. О.О. Морозова в рамках державного оборонного замовлення для оснащення миротворчих підрозділів збройних сил України. Встановлено багатопаливний дизельний двигун замість двох бензинових двигунів. Озброєння — 14,5 мм крупнокаліберний кулемет КПВТ і 7,62-мм спарений кулемет ПКТ.
  • БТР-70 КБА-2 — українська модернізація БТР-70, вироблена Харківським конструкторським бюро машинобудування імені О.О. Морозова. Встановлено дизельний двигун УТД-20 українського виробництва потужністю 300 к.с. замість двох бензинових двигунів і 30-мм гармата КБА-2 замість кулемета КПВТ.
  • БТР-70Т — українська модернізація БТР-70, компанії «Техімпекс». Встановлено нові бічні люки десанту, як у БТР-80, радіостанція Р-173, два нових дизельних двигуна Д245.30Е2, сумарною потужністю 312 к.с., передні і задні габаритні ліхтарі БТР-80, нові колеса з безкамерними шинами. Так само можлива установка інших бойових модулів.
  • БММ «Ковчег» — українська броньована медична машина, вироблена ДП «Миколаївський бронетанковий завод».
  • Варан — глибока модернізація української компанії «Техімпекс» на шасі БТР-70.