ІМР-2
- Головна >
- Університет >
- Структурні підрозділи університету >
- Інші підрозділи >
- Музей >
- Зовнішні експонати >
- ІМР-2
ІМР-2
виробник Уралвагонзавод м. Нижній Тагил, Новокраматорський машинобудівний завод м. Краматорськ
вага (кг) 44500
озброєння:
- 1 х 7,62-мм ПКТ
- універсальний бульдозер
- телескопічна стріла з маніпулятором-захватом
- колійний мінний трал
- установка розмінування з двома пусковими установками в кормі машини
максимальна швидкість (км/год) по шосе 59
запас ходу (км) по шосе 500
екіпаж (чол.) 2
ІМР-2 — інженерна машина розгородження, модель 2. Розроблена з урахуванням досвіду використання з 1960-х років машини ІМР в другій половині 1970-х років, на сучасній транспортній базі того часу і з урахуванням вимог тодішньої воєнної доктрини колишнього СРСР на ведення наступальної ядерної війни.
У 1980 році постановою ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР від 28 квітня 1980 року за № 348—102 і наказом Міністра оборони від 3 червня 1980 року за № 0089, інженерна машина розгородження була прийнята на озброєння Радянської армії під позначенням ІМР-2.
Базова машина (виріб 637) — броньована гусенична машина, на базі вузлів і агрегатів танка Т-72А. У корпус «виробу 637» були внесені зміни: посилено дно, змінена конструкція підбаштового листа, прилади спостереження замінені оглядовим склом, на носову частину корпусу приварені складники кріплення робочого обладнання.
Корпус машини поділений на два відділення: управління та трансмісійне.
Відділення керування розташоване в носовій (місце механіка/водія) і середній частинах корпусу (місце оператора). Трансмісійне відділення займає задню частину корпусу, в ньому знаходиться двигун машини, розташований поперечно і зміщений до лівого борту.
Для водіння по заданому курсу в умовах обмеженої видимості і відсутності орієнтирів базова машина має гіронапівкомпас.
Прилади спостереження механіка-водія включають денний і нічний прилади спостереження, що забезпечують водіння і роботу ІМР-2 в будь-який час доби і в умовах будь-якої запиленості.
Машина оснащена системою захисту від ЗМУ, системою димовипускань і пожежним обладнанням.
Для оборони машина озброєна 7,62-мм кулеметом, який встановлюється над вежею оператора.
Складники робочого обладнання машини:
- універсальний бульдозер
- телескопічна стріла з маніпулятором-захватом
- колійний мінний трал
- установка розмінування з двома пусковими установками в кормі машини.
Універсальний бульдозер може здійснювати розробку і переміщення ґрунту, розчищення снігу і чагарнику, валку дерев, корчування пнів, влаштування проходів у лісових завалах і руйнуваннях.
Телескопічна стріла — до кронштейна вежі шарнірно прикріплена, розташована на поворотній платформі.
Стріла має оригінальний маніпулятор, який копіює дії руки людини і має шість незалежних положень. Управління стрілою і маніпулятором здійснює оператор машини з пульта, що розміщується в башті, за допомогою електрогідравлічної системи.
У процесі роботи можуть виконуватися такі операції: поворот стріли, підіймання й опускання стріли, висування і втягування стріли, підйом і опускання захвата-маніпулятора, поворот захвата, розкриття і закриття захвата.
Конструкція стрілового обладнання дозволяє поєднувати окремі операції[. Наприклад, поворот стріли і розкриття (закриття) захвата тощо.
Колійний мінний трал КМТ-Р є робочим органом ІМР-2.
Трал призначений для самостійного подолання машиною протитанкових мінних полів із ПТМ всіх типів, у тому числі протиднищових із штирьовим підривником.
Трал складається з трьох основних частин: лівої та правої ножових секцій (аналогічної конструкції) і механізму переведення з похідного в робочий стан. Ножова секція складається з робочого органу (три ножі, відвал коробчастої форми, відкидне крило), балансира, врівноважувального пристрою, штирьового пристрою тралення протиднищових мін, лижі, що копіює рельєф і тралового зимового пристрою.
У робочому положенні ножі трала заглиблюються в землю. Якщо на їх шляху попадається міна, вона ножами виводиться з ґрунту, потрапляє на відвал і відводиться в сторону за колію гусениць танка.
Окрім механічного видалення (з підривом чи без підриву) мін на ширину колії для організації проїзду / проходу через мінне поле, ІМР-2 також має змогу здійснювати прокладення проходів через мінні поля шляхом підриву. Для цього на кормі машини встановлено пускові установки розмінування. Пускові установки направляють по напрямній реактивний снаряд, закріплений із зарядом розмінування. Заряд розмінування падає на мінне поле, відбувається підрив, від якого підриваються найближчі міни, створюючи безпечний прохід / проїзд. Заряджання пристрою після пуску робиться екіпажем вручну, із виходом з машини.
- Маса, т
- ІМР-2М1 — 44,5
- ІМР-2М2 — 44,3
- Максимальна потужність двигуна-84, кВт / к.с. — 618/ 840
- Максимальна швидкість/заднім ходом, км/год — 59/3,9
- Запас ходу, км — до 500
- Ємність гідравлічної системи, л — 500
- Продуктивність насосної установки, л/хв. — 456
Продуктивність роботи
- Швидкість при роботі бульдозерним обладнанням, км/год — 8—12
- Темп прокладання проходів, км/год:
- в лісових завалах — 0,34—0,35
- у кам'яних завалах — 0,3—0,35
- Темп прокладання колонних шляхів, км/год — 5—10
- Максимальне тягове зусилля, кН — 275
- Розробка ґрунту бульдозерним обладнанням (копання ровів, улаштування з'їздів), м/год — 230—300
- Уривка траншей глибиною 1,1—1,3 м на ґрунтах I—IV категорій, м/год — 8—10
- Уривка котлованів (на глибину до 2,5 м) при проведенні рятувальних робіт на ґрунтах I—IV категорій, м3/год — 12—16
- Улаштування в'їздів в крутостях висотою 3—3,5 м, м3/год — 40—60
У ході і після робіт по ліквідації аварії на ЧАЕС машину переробили. Модифікована модель отримала назву ІМР-2М. Основна відмінність від попередньої ІМР-2, — нову машину оснастили ковшем-грейфером для роботи з сипучими матеріалами і рихлення. Інші доопрацювання стосувалися посилення радіаційного захисту екіпажу, демонтажу установки дистанційного розмінування, що дозволило модернізувати стрілу, збільшивши її винос і маневреність.
Стріла
- Навантаження (розвантаження) розпушених матеріалів (ґрунтів), м3/год — 16—20
- Вантажність стріли, кН/кгс — 20/2000
- Повний виліт стріли
- ІМР-2М1, м — 8,835
- ІМР-2М2, м — 8,435
- Найбільший нахил косогору, що допускає впевнену роботу машини, град — 25
- Діаметр стовбура дерева, яке може звалити, см — 40
Траління мін
- Швидкість мінного тралення трала, км/год
- протитанкові міни натискної дії — 6—15
- протидонні штирьові міни — не більше 7
- Тип машини — самохідна
- База доопрацьоване шасі танка Т-72
- Максимальне тягове зусилля, кН (кгс) — 275 (27500)
- Габаритні розміри в транспортному положенні, мм:
- довжина — 9550
- ширина — 3735
- висота — 3680
- Габаритні розміри в робочому положенні, мм:
- довжина — 15 730
- ширина — 4350
- висота — 3350
- Маса виробу, т — 44,5
- Максимальна потужність двигуна при 2000 об/хв, кВт (к.с.) — 618 (840)
- Ємність палива, л — 1200
- Швидкість при транспортному пробігу, км/год до — 60
- Продуктивність:
- влаштування проходів, км/год — 0,3—0,45
- прокладка доріг, км/год — 6—10
- розробка ґрунту бульдозерним обладнанням, м3/год — 230—300
- уривка котлованів, траншей, м3/год — 8—16
- навантаження ґрунту, м3/год — 16—20
- швидкість при проробленні проходів в мінних полях, км/год — 10—12
- Вантажність стріли на максимальному вильоті 8000 мм, кН (кгс) — 20 (2000)
- Висунення внутрішньої стріли, мм — 3000
- Найбільший кут підйому стріли, град — 30
- Найбільший кут опускання стріли, град — 45
- Кут повороту стріли, град — 360
- Ємність ковша, м3 — 0,5
- Коефіцієнт ослаблення радіоактивного випромінювання — 40
Можливості Імр-2 під час виконання проходів:
- у лісних завалах, м/год.: 340—450
- у кам'яних завалах, м/год.: 300—350
У разі прокладання колонних шляхів, км/год.: 6—10.
Для переміщення ґрунту, м/год.: 230—300.
Середня транспортна швидкість, км/год.: 45.
Екіпаж, осіб: 2