Повідом про корупцію
Кібершахрайство
Cкринька зауважень та пропозицій
Основне меню
Національний університет оборони України

International MaxxPro M1224

International MaxxPro M1224

Захист: V-подібне днище, яке відбиває вибухи, захист від мін та СВП, а також балістичного озброєння.
Екіпаж: 3 людини, плюс до 6 (7) десантників.
Озброєння: Може бути оснащений кулеметами 7,62 мм або 12,7 мм, а також 40-мм автоматичними гранатометами.
Двигун: Дизельний, потужністю до 375 кінських сил.
Швидкість: До 105 км/год.
Запас ходу: До 600 км.
Вага: Від 13 до 14,5 тонн, в залежності від комплектації.

International MaxxPro M1224 — американський колісний бронетранспортер з захистом від мін та засідок (MRAP). Розроблений компанією Navistar Defense (дочірнє підприємство Navistar International) разом з ізраїльською компанією Plasan Sasa Ltd, яка виробляє захист корпусу. Захист MaxxPro відповідає критеріям програм MRAP Корпусу морської піхоти США та MMPV (англ. Medium Mine Protected Vehicle) армії США. Через значне зростання використання в Іраку наземних мін, стрілецької зброї (7,62 мм), саморобних вибухових пристроїв виникла потреба підвищення стійкості транспортних засобів до них. У 2006 було оголошено конкурс на побудову панцирних транспортних засобів із захистом проти мін, стрілецької зброї з засад (англ. Mine Resistant Ambush Protected, MRAP). У березні 2007 два прототипи MaxxPro пройшли випробовування на Абердинському полігоні. До літа 2007 внаслідок випробувань замовлення на виготовлення таких машин отримали компанії Force Protection Inc, BAE Systems, Stewart & Stevenson, General Dynamics, Navistar Defense, котра згідно угоди з Корпусом морської піхоти США від 31 травня 2007 мала поставити 1200 машин 1 категорії захисту до лютого 2008 вартістю 623 млн доларів. Згодом замовлення збільшили до 4471 машин вартістю 2,7 млрд. доларів (45 % усіх машин і 66 % машин категорії 1 MRAP).

Компанія Navistar 19 вересня 2012 отримала замовлення на модернізацію до червня 2013 понад 2300 машин до версії MaxxPro Dash ISS вартістю 282 млн доларів. Має бути встановлена нова незалежна підвіска Diamond Xtream Mobility, що є дешевшим за купівлю нових машин.

З 9000 MaxxPro, куплених у 2007—2011 роках, через скорочення бюджету Армія США планує залишити близько 3000 машин MaxxPro MRAP, які можуть перебудувати у мобільні командні пункти, електрогенератори, транспортери мінометів. MaxxPro відноситься до 1 і 2 категорії захисту стандарту STANAG 4569 в залежності від компоновки. Більшість проданих машин належала до 1 категорії. Для більшої вантажопідйомності MaxxPro Plus виготовляється з подвійними задніми колесами. Захищений панцирний корпус з V-подібним дном монтується на незахищеному шасі International WorkStar 7000. Форма днища спрямовує силу вибуху в сторону від кабіни, де перебуває екіпаж машини. Шасі витримує вибух 7 кг ТНТ без значних пошкоджень. Шасі збирають з доступних комплектуючих, що забезпечує швидкий ремонт і ТО. Захищена капсула не має зварної конструкції. Її панцирні плити кріпляться на болтах, що полегшує ремонт і збирання машин на підприємстві. У неї два слої броні: один слой то є спеціальний сплав, який розплющує уламки снаряду, а другий слой зупиняє. Тут зроблено таким чином, що низ йде конусоподібний, тому вибухова хвиля, вона розподіляється і йде по сторонам. То всі - десант і водій, всі лишаються живими.

Бронемашини MaxxPro були передані 440 одиниць Україні у рамках військової допомоги США та використовуються Збройними Силами України для перевезення військових, виконання бойових завдань та забезпечення захисту від мін та СВП.

Перевагою машини є високий рівень захисту від мін та інших загроз, Надійність та прохідність, Можливість швидкої заміни пошкоджених частин, Зручність у використанні для перевезення військових.